Cancan.ro
Cele mai puternice mărci auto din lume nu sunt doar cele mai cunoscute ci şi cele mai valoroase. De aceea Interbrand realizează în fiecare an topul primelor 100 cele mai valoroase branduri din lume, printre care anul acesta se află nu mai puţin de 12 mărci auto. Dacă Toyota este cea mai puternică marcă auto începând cu 2004, când a depăşit Mercedes, valoarea mărcii Ford a scăzut din ce în ce mai mult în ultimii ani, ajungând pe locul 5.
Locul | Marca | Coeficient în mii mil. euro | ||
1 | Toyota | 25.324 | Toyota beneficiază de cel mai puternic brand auto, aflându-se la doar câteva locuri de cea mai puternică şi mai cunoscută marcă din lume, Coca-Cola. | |
2 | Mercedes | 19.022 | Mercedes este în continuare cea mai puternică marcă de maşini de lux. | |
3 | BMW | 17.327 | BMW a căpătat o imagine de brand mai puternică mai ales datorită motoarelor sale care şi-au căpătat un renume mondial. | |
4 | Honda | 14.190 | ||
5 | Ford | 5.872 (-12%) | Marca americană a avut cea mai drastică scădere din lumea auto. |
Topul primelor 100 branduri din lume, lider mondial în ultimii opt ani fiind Coca-Cola, are o acurateţe cu atât mai mare cu cât Interbrand lucrează nu doar cu baza proprie de date în care este trecută evoluţia mărcilor în ultimii 20-30 de ani cât şi cu experţi financiari din întreaga lume.